رحله ی تربيتي “بسوی تغییر” در ولایت فراه
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

رحله ی تربيتي “بسوی تغییر” در ولایت فراه

 گزارش: محمد همایون ذهین

مرکز علمی، فرهنگی توحید- نمایندگی جمعیت اصلاح در ولایت فراه، رحله ی تفریحی، تربیتی تحت عنوان “بسوی تغییر” را روز جمعه (14 سنبله) برای اعضا، همکاران و همفکران خویش در قریه کوک سفلی (کوکشیب)، یکی از قریه جات سرسبز مرکز ولایت فراه برگزار نمود.

اشتراک کنندگان همه یکجایی ساعت هفت صبح به مقصد رسیدند. ورزش صبحگاهی در فضای آزاد و سرسبز خرم اجرا گردید. سپس برنامه با تلاوت آیات نورانی قرآنی با صدای دلنشین محمد نعیم و گردانندگی محمد جواد فروتن رسماً آغاز گردید، در ابتداء استاد شاه محمد بلیغ مسؤول عمومي برنامه در مورد اهداف و ضوابط رحله صحبت نموده و احساس محبت و اخوت اسلامي، تعارف و شناخت يكديگر، زنده سازي روحيه ي گذشت و فداكاري را از جمله اهداف اين برنامه بر شمرده و پروگرام هاي قابل اجرا را اعلان داشتند.

در ادامه برنامه، مولوی نعمت الله توحیدی به ایراد سخن پرداخته و در مورد « ارزش وقت برای مسلمین امروزی» صحبت های همه جانبه را تقدیم نمود. به تعقيب آن اشتراک کننده گان در این رحله به گروپ ها تقسيم شده و به تعارف در بین خویش پرداختند و در ضمن تعارف، صبحانه را نيز ميل نمودند.

از ساعت نُه تا ده وقت آزاد تعیین گردیده بود و برادران به گردش، فوتبال، واليبال و… كارهاي تفريحي پرداختند.

ساعت ده قبل از ظهر بخش دوم برنامه با گردانندگی استاد محمدابراهیم خلیل آغاز گردید، ابتداء استاد خلیل پیرامون موضوع «اهمیت کار جمعی» در روشنایی آیه های مبارکه « {وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا } و حدیث شریف (عليكم بالجماعة وإياكم والفرقة ) صحبت نموده و با ابرا انیکه ما نصوصي دینی فراوانی در آموزه های قرآنی و سیرت نبوی(ص) داریم که اهمیت کار جمعی را می رساند. که این خود نشان دهنده این است که دین اسلام پیروان خویش را تشویق می نماید تا کار دین را به شکل جمعی به پیش برده و از تک روی و گوشه گیری باید خود را دور نموده و جداً پرهیز نمایند.

بعد از بیان مقدمه، این موضوع با اهمیت را به مناقشه گذاشته و سایر اشتراک کنندگان به نوبه نظریات شان را پیرامون موضوع مطرح ساختند.

در اخير جناب استاد خلیل بحث را جمع بندي نموده و حاصل مناقشات را به خدمت حاضران تقديم نمود.

در قسمت بعدی برنامه سرود های زیبای پخش گردید. در پي آن مسابقه های متنوع(گرفتن مرغ، انار و کلاغ پَر و …) توسط حاضرین- که قبلاً طی چهار گروه تنظیم شده بودند.- اجرا شد. اشتراک کنندگان بعد از صرف نان چاشت، به ادای نماز ظهر پرداختند.

ساعت دونیم بجه برنامه با گردانندگی استاد محمد ابراهیم خلیل شروع گردید، یک قسمت برنامه موضوع «تغییر» بود، و استاد خلیل در روشنايي آيه ي مبارکه «ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» صحبت نموده و گفت: خداوند محور دگرگوني در زندگي را مربوط به دگرگوني مردم قرار داده است، پس بايد اُمت اسلامي خود را تغيير دهند تا جامعه ي انساني تغيير نماید. ایشان انحراف از قانون تغيير را سبب انحطاط و عقب ماني امت مسلمه بر شمرده و نيز خاطر نشان كرد كه نسخه ي علاج تمام دردمندي هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي… ما قانون تغيير است.

بعد از آن مدت دو ساعت مسابقات ورزشي از قبيل: تناب كشي، والیبال و … داير گرديد و محفل ساعت پنج عصر به پايان رسيد.

 

 

farah-tour1 farah-tour2 farah-tour3 farah-tour4 farah-tour5 farah-tour6 farah-tour7

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب